ראש המוסד לשעבר: כשיש סכנה – חייל חייב לנטרל אותה"

קובי פינקלר No Comments on ראש המוסד לשעבר: כשיש סכנה – חייל חייב לנטרל אותה"

ראש המוסד לשעבר, דני יתום, אומר הבוקר כי לחיילים שירו אתמול על הצעיר היהודי שרץ לעברם עם סכין שלופה, פעלו כיאות | "כשמישהו רץ לעברך עם סכין, סבירות רבה שהוא בא לפגע"

ראש המוסד לשעבר, דני יתום צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש המוסד ואלוף פיקוד המרכז לשעבר, דני יתום, אומר הבוקר בעקבות התקרית אתמול במחסום חיזמא, בה נהרג צעיר ע"י כוחות הביטחון, לאחר שירו עליו כשניסה ללכת לעברם ובידו סכין, כי אין לחיילים דרך לדעת האם המפגע יהודי או ערבי, כמו כן, כשנשקפת סכנה על החחילים חלה חובה לנטרל אותה".

"היו מקרים כאלו בעבר כאשר הסתבר שתושבים פלסטינים עשו זאת במטרה להתאבד, כך עלה מהחקירות. כנגד רצונם של אלה להתאבד בדרך הנוראה הזו אין לחיילי צה"ל ולשוטרי משמר הגבול שנמצאים במחסומים, דבר לעשות. אם ניתן לעשות נוהל מעצר חשוד, מבצעים אבל אין זמן לשאול. אם יש סכנה לחייהם, עליהם לפעול על מנת לנטרל את הסכנה. עושה רושם שזה מה שקרה אתמול במחסום חיזמא" אומר יתום בריאיון הבוקר לגלי צה"ל.

"צה"ל לא יכול לעשות דבר בעניין. תאר את עצמך עומד במחסום ורץ לעברך מאן  דהוא ואינך יודע מה מוצאו ומה כוונתו. הוא רץ עם נשק שלוף או סכין שלופה. במקרה הזה, ישנה סבירות רבה שמישהו בא להתנקש בחייך. החיילים צריכים לדעת, אתם צריכים למנוע את הסכנה לא רק בשבילכם אלא גם על סביבתכם. תפקידם של החיילים מוצבים ביהודה ושומרון, להגן ולאבטח את מי שנמצאים בסביבתם".



0 תגובות